שלח הודעה

התקשר

חיפוי קירות פנים / חיפוי קיר חיצוני עשה זאת בעצמך

מגמת עשה זאת בעצמך תופסת תאוצה בשנים האחרונות מה שמוביל לכך שיותר ויותר אנשים מעדיפים לחפות את הקירות בעצמם.  במאמר שלפניכם נעסוק בחיפוי קירות פנים וחיפוי קירות חוץ אלומיניום, ביתרונות החומר ובאופן הביצוע.

ביצוע: ויטלי ישעיגוייב

אלמנטים של אלומיניום בחיפוי קירות

אלמנטים של אלומיניום תופסים יותר מקום בעיצוב הסביבה ובחיפוי קירות. אלומיניום נחשב לאחד החומרים הפופולאריים והמבוקשים ביותר בקרב אדריכלים, מעצבי פנים ובעלי מקצוע.
בנוסף למראה האסתטי לאלומיניום ישנם יתרונות רבים. הוא קל משקל וגמיש, עמיד בפני פגעי לחות והצטברות קורוזיה, אינו רעיל, חסין נגד אש וניתן למחזור, מה שהופך אותו לידידותי מאוד לסביבה.
אלומיניום זה גם חומר שאינו דורש תחזוקה רבה והופך כל חלל לאסתטי ופרקטי במינימום עבודה. ניתן להתאימו לפי צרכי החלל והמראה המבוקש.
לחיפוי אלומיניום ישנם יתרונות רבים ומהווים בכך בחירה מושלמת לכל סוג קיר.

להתיעצות עם מומחה סילבר אלומיניום התקשרו 073-784-1830

היתרונות של חיפוי אלומיניום

למה דווקא  אלומיניום? מלבד המראה היוקרתי שמעניק האלומיניום, לחיפוי קיר אלומיניום יש יתרונות רבים. ראשית, מחירו אטרקטיבי מיתר החיפויים. בנוסף, יש לאלומיניום ערך תחזוקתי ובטיחותי חשוב מאוד משום שהוא מהווה שכבת הגנה עמידה ואיכותית לקירות. הוא עמיד בפני נזקי מזג אוויר, זיהומים ורטיבות ושומר על מראהו ועל חוזקו לאורך שנים רבות.
חיפוי אלומיניום אף מעניק יציבות וביטחון רב מפני קריסת המבנה ובכך חוסך משאבים כלכליים של תיקונים ותחזוקה. עבודת החיפוי באלומיניום נעשית במהירות יחסית ובקלות ומהווה פתרון חסכוני לחיפוי קירות חיצוניים ופנימיים.
ניתן להשיג חיפויי אלומיניום דמויי עץ אשר עוברים צביעה מיוחדת המעניקה לקורות האלומיניום מראה דמוי עץ טבעי ואותנטי ושכבה עמידה לנזקים.

מה המטרה של חיפוי קירות?

לחיפוי קירות יש סיבות רבות ומגוונות וכמובן הוא נעשה בהתאם לצרכים משתנים של בעלי הבתים. אחת המטרות היא תפקיד אסתטי ודקורטיבי שיוצר מראה מיוחד ויפה לקיר. מטרה נוספת היא להסתיר מזגנים, מסתורי כביסה, דודים ועוד ולהעניק למבנה מראה אחיד אשר מגן על החזית לצד עיצוב דקורטיבי נקי וחלק.

חיפוי קירות – עשה זאת בעצמךביצוע: ויטלי ישעיגוייב

איך מתחזקים חיפוי אלומיניום

אלומיניום הוא מתכת שאינה רעילה וידידותית לסביבה. התחזוקה שלה מאוד נוחה ופשוטה בשונה מחיפויים אחרים. חיפוי קיר אלומיניום אינו זקוק כלל לתחזוקה ואם רוצים לנקות אותו מאבק, מעט מים יעשו את העבודה. ענין זה של תחזוקה מינימלית מהווה שיקול עיקרי בבחירת חיפוי קירות מאלומיניום.

באילו עיצובים מגיעים חיפויי אלומיניום?

בדרך כלל כשחושבים על חיפוי קירות פנים וחוץ חושבים על חיפוי מודרני, מבריק וחלק, לרוב כהה. זוהי כמובן אחת מני אינספור האפשרויות של עיצוב עם חיפוי אלומיניום. האלומיניום היא מתכת שמאוד קל לעבד אותה ולכן מאפשרת מגוון רחב של מרקמים, תצורות וגוונים, לרבות חיפויים דמויי אבן, עץ, חיפויי מט או חיפויים מבריקים וכמובן חיפוי בכל גוון שבוחרים.
המגבלה היחידה היא המגבלה הרגולטורית שאינה מאפשרת שימוש בכל גוון כשמדובר בקירות חיצוניים, לדוגמא גווני אדום או אלומיניום צבעוני, סביר להניח שלא יקבלו אישור. באמצעות חיפוי אלומיניום אפשר להחליט בדיוק איך יראה הבית וצריך רק להבטיח שיש היתרי בניה לחיפוי בו מעוניינים.

חיפוי קירות חוץ אלומיניום

אחרי עשורים שלמים של חיפוי מבנים בארץ באמצעות אבן ושיש מתחילים לגלות את חיפוי האלומיניום כי מעבר לדקורטיביות שלו יש לאלומיניום גם יתרונות פונקציונאליים. בראש ובראשונה הוא מהווה שכבת הגנה לשלד של המבנה, שכבה המספקת גם את האיטום הנדרש.
שלד המבנה עשוי בדרך כלל מיציקות בטון או בלוקים ואלו, על אף החוזק המבני שלהם, רגישים מאוד ללחות גבוהה ולרטיבות. כך יכול השלד להישחק לאורך השנים וללא שכבת הגנה מתאימה המבנה אולי יישאר שלם אך לא אטום, מה שיוביל לנזקי רטיבות בתוך פנים המבנה.

חיפוי החוץ הוא בעצם הפתרון. הוא אוטם את המבנה ומונע חדירה של לחות ומים אל קירות השלד ואל חלל הפנים של המבנה. חיפוי שיש ואבן הוא חיפוי אפקטיבי מאוד אך יש לו את החסרונות שלו. מעבר לאיטום לקוי הוא גם מאוד יקר. בנוסף, לאחר מספר עשורים חיפוי האבן עלול להישחק ולעבור ניתוקים ואז האריחים עלולים לצנוח מטה. מעבר לבעיית האיטום מדובר כאן גם בבעיה בטיחותית חמורה.
חיפוי קירות באלומיניום מבוסס על לוחות מתכת אלומיניום חזקים מאוד ובעלי עמידות גבוהה בפני מים, רטיבות, לחות וקרינת שמש ישירה.
חיפוי קיר חיצוני יוצר את הרושם הראשוני של הבית ובעזרת עיצוב נכון ניתן להגיע למראה מיוחד בעל רושם יוקרתי ומוקפד ואף חמים ומזמין. לאלומיניום יש יתרון משמעותי עבור חיפויי קירות חיצוניים.

חיפוי קירות פניםביצוע: אלומינה

חיפוי קירות חוץ/ חיפוי קירות פנים – עשה זאת בעצמך

התקנה באמצעות פרופיל אחיד אשר יוצר קיר אטום, קרי, כזה שלא רואים דרכו. פרופיל 4 ס"מ עם רווח של 2 ס"מ, אשר מגיע ביחידה אחת, כששני הפרופילים מחוברים זה לזה וקיים רווח ביניהם.

אופן ההתקנה:

ראשית כל עושים תשתית, השלדה לחיפוי. מחברים שני לייסטים הרצים מלמעלה למטה, על הקיר, בקווים ישרים כשמשאירים רווח של 10% בכל צד. הלייסטים יכולים להיות עשויים מעץ או מאלומיניום.
הפרופילים מגיעים במבחר גוונים והם עובדים בשיטת זכר נקבה ונכנסים אחד לתוך השני. בחיבור הפרופילים ללייסטים משתמשים בברגיי פח-פח 2 ס"מ רגילים שאפשר להשיגם בכל חנות לחומרי בניין.
השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לפלס את הפרופיל הראשון. ברגע שהפרופיל הראשון יהיה מפולס וישר, אפשר יהיה למלא את כל הקיר בקו אחיד בלי לפספס דבר ובלי להגיע לסוף עם מרווחים למיניהם או עם פרופילים עקומים.
הפרופיל מתחבר ללייסט כאשר הוא מפולס והבורג מסמן בדיוק את המיקום הנכון. הפרופיל הראשון הוא הנקבה והפרופיל הבא יכנס לתוך המסילה. ברגע שיש פרופיל אחד ישר, המשך התהליך הוא מאוד פשוט. לוקחים פרופיל נוסף ומכניסים אותו לתוך המסילה של הפרופיל הקודם ומיישרים ביניהם. מתחילים לעלות עם עוד פרופיל ועוד אחד ומוודאים שכל פרופיל נכנס כמו שצריך בתוך המסילה, מצמידים אותו ללייסט ומתחילים לעלות למעלה, עד סוף הקיר.

התוצאה המתקבלת היא של קיר חדש ויפה שאין צורך לתחזק, לשמן או לצבוע אותו, הוא לא דוהה ואינו משנה צבע, לא מתעקם או משתנה, עמיד וחזק לאורך שנים ארוכות. בנוסף, אין צורך לטפל בקיר שאותו מחפים. אם הקיר מלוכלך, מתקלף, לא צריך לגעת בו כלל.
את הברגים כלל לא רואים כי הם מתחברים על מרווחי הפרופילים. איך עושים פיניש כדי שהכול יראה בצורה אחידה? הדרך הטובה ביותר היא בעזרת זווית. את הזווית מצמידים מקצה לקצה, מלמעלה למטה. הזווית יוצרת קו אחיד שמאחד את כל הפרופילים יחד. אותו דבר עושים גם למעלה לרוחב. הכול מתחבר עם סופר 7 או עם ניטים התואמים לצבע הפרופיל. הקיר מקבל רמת גימור מאוד גבוהה ומשדרג את הקיר במהירות ובאיכות חומר לשנים רבות.

חיפוי קירות חוץ אלומיניוםביצוע: ויטלי ישעיגוייב

לחומר גלם איכותי מומלץ לפנות  לסילבר אלומיניום המיוצר בפיקוח ובבקרה על כל תהליכי הייצור. ניתן למצוא מגוון רחב של פרופילים, כולם עומדים בתקן איכות ישראלי, ת"י 4402.
פרופילי האלומיניום של חברת סילבר אלומיניום עומדים בסטנדרט הגבוה ביותר של איכות והתאמה לצרכי הלקוח.

עיינו במאמרים נוספים :

ייצור פרופיל אלומיניום לעסקים (B2B)

פרופיל אלומיניום לפרגולה

פרופיל אלומיניום לגדר